În luna ianuarie, 2022, cadrele didactice ale I.P.CEEE au participat în cadrul
SESIUNII EUROREGIONALE DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE PENTRU PROFESORI Cunoştinţe, cercetare, meserie – calea spre dezvoltare personală Ediţia a XI-a.
Activitatea este organizată anual de Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I” din Timişoara,cu care I.P.CEEE are semnat Contract de parteneriat. Organizator al Proiectului în I.P.CEEE este Struț Liubov.
Profesorii Ciurari Marcela, Doroșchevici Ecaterina, Frumusachi Svetlana, Șveț Aliona au elaborat comunicări la secțiunile ECO-WINDOW și ȘȚIINȚĂ ȘI TEHNOLOGIE. În urma unui concurs riguros, lucrările colegilor au fost selectate și publicate.
Organizatorii își propun abordarea transdisciplinară în sfera domeniului de predare al participanților, oferind oportunitate cadrelor didactice de a avea cercetări și preocupări specifice lărgirii orizontului profesional și dezvoltării personale.
În luna ianuarie, 2022, cadrele didactice ale I.P.CEEE au participat în cadrul
SESIUNII EUROREGIONALE DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE PENTRU PROFESORI Cunoştinţe, cercetare, meserie – calea spre dezvoltare personală Ediţia a XI-a.
Activitatea este organizată anual de Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I” din Timişoara,cu care I.P.CEEE are semnat Contract de parteneriat. Organizator al Proiectului în I.P.CEEE este Struț Liubov.
Profesorii Ciurari Marcela, Doroșchevici Ecaterina, Frumusachi Svetlana, Șveț Aliona au elaborat comunicări la secțiunile ECO-WINDOW și ȘȚIINȚĂ ȘI TEHNOLOGIE. În urma unui concurs riguros, lucrările colegilor au fost selectate și publicate.
Organizatorii își propun abordarea transdisciplinară în sfera domeniului de predare al participanților, oferind oportunitate cadrelor didactice de a avea cercetări și preocupări specifice lărgirii orizontului profesional și dezvoltării personale.
În perioada 07.02 -11.02.2022 I.P.CEEE a realizat formarea personalului electrotehnic de la Uzina LAFARGE CIMENT (MOLDOVA)S.A. la subiectul: Reguli de securitate în instalații electrice.
Echipa de formatori în componența cadrelor didactice de specialitate Grăjdian Lilia, Damian Leonid, Cecan Svetlana, Bucur Ludmila, ghidați de șef secție Formare profesională Struț Liubov, au prestat o activitate eficientă, interesantă, axată pe nevoile de formare a cursanților și în corespundere cu prevederile Regulamentului cu privire la formarea continuă a adulților.
Subiectele incluse în Agenda cursului au fost coordonate cu administrația uzinei LAFARGE CIMENT (MOLDOVA)S.A. și corespund domeniului de activitate a cursanților.
Materialele didactice variate, conținuturile axate pe cadrul normativ în domeniu, formele de organizare a sesiunilor au asigurat un mediu cooperant, deschidere și colaborare eficientă. Cursanții au apreciat profesionalismul și pregătirea formatorilor la nivel așteptărilor , utilitatea suporturilor distribuite și a documentelor normative analizate.
La data de 09.02.2022 sa desfășurat Seminarul instructiv pentru cadrele didactice din I.P.CEEE cu tematica: ,,Metodologia de proiectare, organizare și desfășurare a lucrărilor practice și de laborator la disciplinele de specialitate ”
Scopul seminarului: Familiarizarea cadrelor didactice cu Ghidul metodologic – Elaborarea documentației didactice pentru desfășurarea lucrărilor practice și de laborator la disciplinele de specialitate
Obiective seminar:
Metodologia de organizare și desfășurare a lucrărilor practice și de laborator;
Importanța documentației didactice în proiectarea și organizarea lucrărilor practice și de laborator;
Recomandări metodice pentru elaborarea instrucțiunilor pentru lucrările practice și de laborator.
Administrația Centrului de Excelență în Energetică și Electronică, felicită cu ocazia participării la olimpiada zonală centru, toți elevii și cadrele didactice implicate!
A fost o manifestare demnă unde fiecare a demonstrat abilitățile, talentul și cunoștințele sale. Și, ca rezultat – avem niște rezultate de invidiat. BRAVO!
Vă dorim să participați mai des la astfel de concursuri și să vă arăți inteligența întregii lumi. Cadrelor didactice le dorim încredere și dăruire, sprijin din partea colegilor și prietenilor, precum și curaj, determinare și o atitudine pozitivă.
La mai mult și la mai mare!!!
Lista elevilor premianți:
Barbacari Antonina, anul I – mențiune, Olimpiada zonală Centru la disciplina BIOLOGIE
Bargan Maxim, anul I – mențiune, Olimpiada zonală Centru la disciplina MATEMATICĂ
Ascarov Denis, anul III – locul II (liderul clasamentului), Olimpiada zonală Centru la disciplina MATEMATICĂ
Lungu Vadim, anul I – mențiune, Olimpiada zonală Centru la disciplina FIZICĂ
Volcov Dumitru, anul II – locul II (liderul clasamentului), Olimpiada zonală Centru la disciplina FIZICĂ
Cealîcu Gabriel, anul III – locul II (liderul clasamentului), Olimpiada zonală Centru la disciplina FIZICĂ
Bodarev Andrei, anul I – mențiune, Olimpiada zonală Centru la disciplina LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
Scutelnic Victor, anul II – mențiune, Olimpiada zonală Centru la disciplina LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
Munjiu Ghiocdeniz, anul II – locul II, Olimpiada zonală Centru la disciplina LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ (pentru instituțiile cu predare în limba minorităților naționale)
Hanganu Egor, anul I – locul III, Olimpiada zonală Centru la disciplina LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ (pentru instituțiile cu predare în limba minorităților naționale)
Vlas Daniel, anul III – mențiune, Olimpiada zonală Centru la disciplina LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ (pentru instituțiile cu predare în limba minorităților naționale)
La data de 22.01.2022 s-a desfășurat Seminarul Republican cu genericul: ,,Diseminarea bunelor practici prin prisma produsului educațional”,
Ediția II, pentru profesorii din învățământul profesional tehnic, unde s-a diseminat Produsul/ proiectul din Practică educațională de succes.
Scop seminar: Schimb de bune practici din activitatea educațională a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic
Obiectivele seminarului
1. Valorificarea performanței cadrului didactic prin intermediul produselor/proiectelor educaționale realizate.
2. Prezentarea produsului/proiectului educațional conform elementelor de structură din Regulamentul de atestare.
3. Motivarea și implicarea activă a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic la Procesul de Atestare.
La data de 22.01.2022 s-a desfășurat Seminarul Republican cu genericul: ,,Diseminarea bunelor practici prin prisma produsului educațional”,
Ediția II, pentru profesorii din învățământul profesional tehnic, unde s-a diseminat Produsul/ proiectul din Practică educațională de succes.
Scop seminar: Schimb de bune practici din activitatea educațională a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic
Obiectivele seminarului
1. Valorificarea performanței cadrului didactic prin intermediul produselor/proiectelor educaționale realizate.
2. Prezentarea produsului/proiectului educațional conform elementelor de structură din Regulamentul de atestare.
3. Motivarea și implicarea activă a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic la Procesul de Atestare.
La data de 22.01.2022 s-a desfășurat Seminarul Republican cu genericul: ,,Diseminarea bunelor practici prin prisma produsului educațional”,
Ediția II, pentru profesorii din învățământul profesional tehnic, unde s-a diseminat Produsul/ proiectul din Practică educațională de succes.
Scop seminar: Schimb de bune practici din activitatea educațională a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic
Obiectivele seminarului
1. Valorificarea performanței cadrului didactic prin intermediul produselor/proiectelor educaționale realizate.
2. Prezentarea produsului/proiectului educațional conform elementelor de structură din Regulamentul de atestare.
3. Motivarea și implicarea activă a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic la Procesul de Atestare.
La data de 13.01.2022 în incinta IP CEEE a fost semnat contractul Referitor la Proiectul
“Inițiative de Dezvoltare a Competențelor din Domeniul Energiei Solare – II (SECI II)”, având obiectivul colaborării între AED şi IP CEEE în implementarea eficientă a proiectului “Inițiative de Dezvoltare a Competențelor din Domeniul Energiei Solare- II (SECI II)”, care este implementat de către Asociația Obștească Educație pentru Dezvoltare (AED), cu sprijinul financiar al Fundației Liechtenstein Development Service (LED).
Scopul proiectului SECI II este elaborarea programului pentru formarea instalatorilor în domeniile de conversie electrică a energiei solare, în conformitate cu cerințele Uniunii Europene și contribuirea la impulsionarea valorificării Energiei Regenerabile în sectorul energetic al Republicii Moldova.
În realizarea scopului propus, AED oferă IP CEEE sprijin pentru elaborarea unui program de formare profesională continuă pentru ocupația ”Instalator pentru sisteme fotovoltaice solare”.
Grupul de lucru: Grigore Tofan, Leonid Damian, Svetlana Frumusachi vor: elabora materiale didactice ale cursului de formare profesională continuă ”Instalator pentru sisteme fotovoltaice solare”:
Conținutul programului de formare – manualul formabilului;
Metodologia de livrare a programului de formare – ghidul formatorului;
Materiale distributive, fișe de lucru pentru formabili;
Probe și bareme de evaluare sumativă pentru fiecare capitol al programului de formare;
Prezentări în PPT, care vor fi folosite în cadrul programului de formare;
Suporturi video, care vor fi folosite în cadrul programului de formare.
Pachetul de materiale didactice elaborate vor fi prezentate la ANACEC pentru
acreditarea programului de formare profesională continuă ”Instalator pentru sisteme
fotovoltaice solare”.
La data de 25.11.2021, s-a desfășurat Concursul Național Târgul Firmelor de Exercițiu, în cadrul căruia echipa I.P. Centrul de Excelență în Energetică și Electronică, gr. CP 0119, coordonator, Rodica Bodean, profesor discipline economice, grad didactic superior, care au ocupat locul II, la proba ,,Cele mai bune materiale promoționale”.
ANUNŢ
Prin prezenta, Instituţia Publică Centrul de Excelenţă în Energetică şi Electronică anunţă lista candidaţilor admişi la concursul pentru ocuparea funcţiilor de conducere, după cum urmează:
Director adjunct pentru instruire practică şi producere:
Şef secţie didactică “Electrotehnică”:
Şef secţie didactică “Electronică şi tehnică de calcul”:
Şef secţie formare profesională:
Următoarea etapă de concurs pentru ocuparea funcţiilor de conducere, se va desfăşura după cum urmează:
Director adjunct pentru instruire practică şi producere se va desfăşura pe data de 27 octombrie 2021 ora 14.00 în sala de sedințe căminul nr. 3 str. Odesa 64.
Şef secţie didactică “Electrotehnică” şi Şef secţie didactică “Electronică şi tehnică de calcul” se va desfăşura pe data de 25 octombrie 2021 ora 09.00 în sala de sedințe căminul nr. 3 str. Odesa 64.
Şef secţie formare profesională se va desfăşura pe data de 22 octombrie 2021 ora 09.00 în sala de sedințe căminul nr. 3 str. Odesa 64.
ANUNŢ
Prin prezenta, Instituţia Publică Centrul de Excelenţă în Energetică şi Electronică, informează că, în baza hotărârii din 11.10.2021 a Comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de conducere în I.P. CEEE, și în temeiul art. 76 şi 77 din Regulamentul cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de conducere în instituțiile de învățământ profesional tehnic, a fost prelungit termenul privind depunerea dosarelor la concursul pentru ocuparea funcţiei de Director adjunct pentru educaţie – 1 unitate, fiind modificată data limită de depunerea dosarelor până la 25 octombrie 2021 inclusiv, din motiv că unul din cele două dosare nu a fost admis, deoarece a fost depus tardiv.
Dosarele cu actele pentru participare la concurs vor fi depuse la Serviciul personal al I.P.Centrul de Excelență în Energetică și Electronică.
Termenul de depunere a dosarelor – 25 octombrie 2021 inclusiv.
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII AL REPUBLICII MOLDOVA
INSTITUȚIA PUBLICĂ CENTRUL DE EXCELENȚĂ ÎN ENERGETICĂ ȘI ELECTRONICĂ
ATENȚIE CONCURS !
I.P. CENTRUL DE EXCELENȚĂ ÎN ENERGETICĂ ȘI ELECTRONICĂ anunță concurs pentru suplinirea următoarelor posturi:
Pentru participare la concurs persoanele interesate vor depune următoarele documente:
Dosarele cu actele pentru participare la concurs vor fi depuse la Serviciul personal al I.P.Centrul de Excelență
în Energetică și Electronică.
Termenul de depunere a dosarelor – 20 de zile din data publicării avizului.
Adresa noastră: mun.Chișinău, str. Odesa, 64
Codul poștal: 2001
Telefoane de contact: 022-27-25-94;
022-54-34-03;
Tel./Fax: 022-54-34-04.
PARTENERIAT
Astăzi, 18.05.2021 în sediul Î.S. Poșta Moldovei s-a desfășurat o întrevedere între administrația Î.S. Poșta Moldovei, reprezentată de directorul general interimar dl Vitalie ZAHARIA și administrația I.P. Centrul de Excelență în Energetică și Electronică, reprezentată de directorul interimar dna Mariana BARLADEAN, referitor la parteneriatul dintre aceste 2 entități cu privire la programul de formare profesională 71430 Comunicații poștale.
De asemenea, au fost abordate mai multe subiecte referitoare la implementările din domeniu și tendința de familiarizare a elevilor cu acestea.
Potrivit directorului general interimar al Î.S. Poșta Moldovei, aceasta este orientată spre dezvoltarea continuă și dat faptul că este unicul operator de profil din țară, oferă un vast spectru de servicii poștale și financiare, iar scopul elevilor este de a se adapta la schimbările produse în domeniu, să le însușească și să le aplice în practică.
Î.S. Poșta Moldovei propune:
Parteneriat GIZ-CEEE
Astăzi, 24.05.21 în cadrul I.P. CEEE s-a desfășurat o întrevedere între administrația instituției și dl Vitalie BĂBĂLĂU, reprezentantul Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) GmbH ce lucrează în Republica Moldova în numele Ministerului Federal German pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (BMZ), care pe lângă proiectele implementate în Republica Moldova are implementat și proiectul ce promovează introducerea unui program de formare profesională duală bazat pe nevoi, astfel încât companiile să aibă în viitor suficienți angajați calificați.
Deoarece în carul I.P. CEEE, începând cu anul de studii 2018, s-a implementat forma de învățământ DUAL la două programe de formare profesională nivelul IV: Rețele electrice și Telecomunicații, astăzi s-au discutat avantajele, prioritățile și impedimentele întâlnite pe parcursul dezvoltării formei de învățământ. Formarea consorțiilor între mai mulți agenți economici și instituțiile de învățământ.
De asemenea s-a abordat și tema cooperării pe viitor în vederea implementării a două proiecte legate de:
VIZIUNEA catedrei ,,Management educațional” din Centrul de Excelență în Energetică și Electronică constă în formarea prin educație a cetățeanului modern, competent și capabil să activeze în societatea actuală și viitoare, iar toate acțiunile în acest sens se subscriu motto-ului ,,A instrui pe tineri cum se cuvine nu constǎ în a le vârî în cap o mulţime de cuvinte, fraze, expresiuni şi opiniuni din diferiţi autori, ci a le deschide calea cum sǎ priceapǎ lucrurile.”
John Amos Comenius
MISIUNEA
Centrul de Excelență în Energetică și Electronică ca instituție de învățămînt profesional tehnic nonterțiar asigură pregătire profesională de specialitate a elevilor pentru a putea oferi societății absolvenți capabili de a fi cetățeni activi și eficienți,apți de a se integra în viața societății. În acest context Catedra ,,Management educațional” își asumă responsabilitatea de-a sprijini elevii pentru a-și cunoaște și a-și dezvolta potențialul și aptitudinile în funcție de interesul și motivațiile personale, a-și dezvolta personalitatea încît devenirea lor socială și preofesională să se desfășoare cu succes.
Astăzi, 24.05.21 în cadrul I.P. CEEE s-a desfășurat o întrevedere între administrația instituției și dl Vitalie BĂBĂLĂU, reprezentantul Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) GmbH ce lucrează în Republica Moldova în numele Ministerului Federal German pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (BMZ), care pe lângă proiectele implementate în Republica Moldova are implementat și proiectul ce promovează introducerea unui program de formare profesională duală bazat pe nevoi, astfel încât companiile să aibă în viitor suficienți angajați calificați.
Deoarece în carul I.P. CEEE, începând cu anul de studii 2018, s-a implementat forma de învățământ DUAL la două programe de formare profesională nivelul IV: Rețele electrice și Telecomunicații, astăzi s-au discutat avantajele, prioritățile și impedimentele întâlnite pe parcursul dezvoltării formei de învățământ. Formarea consorțiilor între mai mulți agenți economici și instituțiile de învățământ.
De asemenea s-a abordat și tema cooperării pe viitor în vederea implementării a două proiecte legate de:
1. Invertarul Curriculum 71480 Tehnoogii și rețele de telecomunicații>
2. F.01.O.009 Materiale electrotehnice >
4. F.03.O.011 Electrotehnica >
5. F.03.O.012 Masurari electrice si electronice >
6. F.04.O.013_Dispozitive electronice >
7. F.05.O.014 Circuite analogice si digitale >
8. F.07.O.016 Securitatea si sanatatea in munca >
9. F.07.O.015_Sisteme de operare si tehnologii de retea >
10. F.08.O.017_ Economia ramurii >
11. S.02.O.045 Practica de inițiere în specialitate , TT >
12. S.02.O.046 Practica la calculator I >
13. S.02.O.047 Practica la calculator II >
14. S.04.O.018 Linii de transmisiuni >
15. S.04.O.048 Practica de instruire I , TT >
16. S.05.O.019 Comunicatii optice >
17. S.06.O.020 Sisteme si tehnologii multiplexe >
18. S.06.O.049 Practica de instruire II >
19.S.07.O.021 Tehnici de comutatie si rutare >
20. S.07.O.022 Sisteme si retele de comunicatii digitale >
21. S.07.O.050 Practica de specialitate tehnologica >
22. S.08.O.023 Arhitecturi si protocoale de comunicatii >
23. S.08.O.024_Retele de comunicatii mobile >
24. S.08.O.025_Sisteme de dirijare cu microprocesoare >
25. S.08.O.051 Practica ce anticipeaza probele de absolvire >
Luni | Marți | Miercuri | Joi | Vineri | Sâmbătă |
---|---|---|---|---|---|
8.30 – 16.30 | 8.30 – 16.30 | 8.30 – 16.30 | 8.30 – 16.30 | 8.30 – 16.30 | 8.30 – 13.30 |
1. 71310 – Curriculumul specialităţii>
2. F.01.O.009 Materiale electrotehnice >
4. F.03.O.011 Masurari electrice si electronice >
5. F.03.O.012 Electrotehnica I >
6. F.04.O.013 Electrotehnica II >
7. F.04.O.014 Electronica de putere >
8. F.07.O.015 Securitatea si sanatatea in munca >
9. F.08.O.016 Economia ramurii >
10. S.02.O.047 Practica la initiere in specialitate (montaj electric) >
11. S.02.O.048 Practica la calculator I >
12. S.03.A.032 Surse regenerabile de energie >
13. S.04.O.017 Aparate electrice >
14. S.04.O.049 Practica la calculator II >
15. S.04.O.050 Practica de instruire I >
16. S.05.O.018 Masini electrice >
17. S.05.O.019 Partea Electrica a Centralelor si statiilor Varianta II >
18. S.06.O.020 Partea electrica a centr. si statiilor II >
19. S.06.O.021 Transportul si distributia en.el. 14.12.16 >
20. S.06.O.051 Practica de instruire II>
21. S.07.O.022 Montarea si Exploatarea Retelelor El. I >
22. S.07.O.023 Alimentarea cu en.el. I >
23. S.07.O.052 Practica tehnologica >
24. S.08.O.024 Alimentarea cu energie electrica II >
25. S.08.O.025 Montarea si Exploatarea Retelelor El. II >
26. S.08.O.053 Practica ce anticipeaza probele de absolvire >
27. G.08.O.003 LIMBA STRAINA APLICATA
28. G.08.O.004 TEHNICI DE COMUNICARE
29. S.01.A.027 GEOMETRIA DISCRIPTIVA
30. S.01.A.028 GRAFICA INGINEREASCA
33. S.02.L.041 ILUMINAT ELECTRIC
34. S.03.A.030 PROIECTAREA ASISTATA DE CALCULATOR
35. S.05.L.244 APARATE ELECTRICE DE UZ CASNIC
37. S.04.A.032 MECANICA APLICATA
38. S.05.L.043 UTILAJ ELECTRIC INDUSTRIAL
39. S.06.A.033 ACTIONARI ELECTRICE
40. S.06.A.034 TOLERANTE SI CONTROL DIMENSIONAL
41. S.06.L.045 ELEMENTE SI SISTEME DE AUTOMATIZARE
42. S.07.A.035 PROTECTIA PRIN RELEE
1. Invertarul Curriculum 71320 Electromecanica>
2. F.01.O.009 Materiale electrotehnice >
4. F.02.O.011 Masurari electrice si electronice >
5. F.03.O.012 Electrotehnica I >
6. F.04.O.013 Electrotehnica II >
7. F.04.O.014 Electronica de putere >
8. F.07.O.015 Securitatea si sanatatea in munca >
9. F.08.O.016 Economia ramurii >
10. S.02.O.047 Practica la initiere in specialitate (montaj electric) >
11. S.02.O.048 Practica la calculator I >
12. S.04.O.017 Aparate electrice >
13. S.04.O.049 Practica la calculator II >
14. S.04.O.050 Practica de instruire >
15. S.05.O.018 Mecanica aplicata >
16. S.05.O.019 Masini electrice I >
17. S.05.O.020 Masini electrice II >
18. S.06.O.021 Acționări electrice >
19. S.06.O.051 Practica de instruire II >
20. S.07.O.022 Montarea si Exploatarea echipamentelor electrice I>
21. S.07.O.023 Utilaj electric industrial I >
22. S.07.O.024 Utilaj electric industrial II >
23. S.07.O.052 Practica de sp.tehnologica >
24. SS.08.O.025 Montarea si exploatarea echipamentului electrice II >
25. S.08.O.026 Producerea, transportul și distribuția energiei electrice >
26. S.08.O.053 Practica ce anticipeaza probele de absolvire >
27. G.08.O.003 LIMBA STRAINA APLICATA
28. G.08.O.004 TEHNICI DE COMUNICARE
29. S.01.A.127 GEOMETRIA DISCRIPTIVA
30. S.01.A.128 GRAFICA INGINEREASCA
32. S.02.L.141 TOLERANTE SI CONTROL DIMENSIONAL
35. S.03.A.030 PROIECTAREA ASISTATA LA CALCULATOR
36. S.04.A.231 ACTIONARI PNEUMOHIUDRAULICE
37. S.04.A.232 BAZELE MECATRONICII
38. S.05.L.243 ORGANE DE MASINI
39. S.05.L.244 APARATE ELECTRICE DE UZ CASNIC
40. S.06.A.234 ACTIONARI ELECTRICE AUTOMATIZATE
41. S.06.L.145 ELEMENTE SI SISTEME DE AUTOMATIZARE
42. S.06.L.246 MICROCONTROLERE
43. S.07.A.135 SURSE REGENERABILE DE ENERGIE
46. U.07.O.007 ETICA PROFESIONALA
47. U.08.O.008 BAZELE LEGISLATIEI IN DOMENIU
1. Invertarul Curriculum 71570 Metrologie si certificarea conformitatii>
2. F.01.O.009 Bazele metrologiei>
4. F.03.O.011 Bazele standardizării>
5. F.03.O.012 Studiul materialelor>
8. F.05.O.015 Măsurări electrice și electronice>
9. F.07.O.016 Securitatea și sanatatea în muncă>
10. F.08.O.017 Economia ramurii>
11. S.02.O.050 Practica de initiere în specialitate>
12. S.02.O.051 Practica la calculator I>
13. S.02.O.052 Practica la calculator II>
14. S.05.O.018 Tolerante si control dimensional I>
15. S.06.O.019 Metrologia aplicată>
16. S.06.O.020 Tolerante si control dimensional II>
17. S.06.O.053 Practica de instruire I>
18. S.06.O.054 Practica de instruire II>
19. S.07.O.021 Certificarea producției I>
20. S.07.O.022 Etalonarea si verificarea MM>
21. S.07.O.023 Programarea sistemelor de măsurare>
22. S.07.O.055. Practica de specialitate-tehnologica>
23. S.08.O.024 Certificarea producției II>
24. S.08.O.025 Metrologia legală>
25. S.08.O.026 Managementul calității>
26. S.08.O.027 Controlul vamal al producției>
27. S.08.O.056 Practica ce anticipiază probele de absolvire>
1. 061230 – Curriculumul specialitatii>
2. FF.01.O.010 Programare structurata>
3.F.01.O.011 Asamblarea si depanarea calculatoarelor personale>
4. F.01.O.013 Administrarea sistemelor de operare>
5. F.02.O.012 Programare procedurala>
6. F.03.O.014 Programarea calculatorului>
8. F.04.O.016 Programarea orientata pe obiecte>
9. F.04.O.017 Analiza si sinteza dispozitivelor numerice>
10. F.07.O.018 Securitatea si sanatatea in munca>
11. S.05.O.019 Arhitectura retelelor de calculatoare>
12. S.06.O.020 Bazele electrotehnicii si electronicii>
13. S.06.O.021 Mentenanta retelelor de calculatoare>
14. S.07.O.022 Asistenta pentru tehnologii Wireless>
15. SS.07.O.024 Asistenta in securitatea retelelor de calculatoare>
16. S.08.O.023 Administrarea protocoalelor de rutare
17. S.08.O.025 Administrarea serverelor>
18. S.08.O.026 Asistenta in administrarea serviciilor de retea >
07.10.2021
07.10.2021
REGULAMENT DE ACTIVITATE AL CENTRULUI METODICO-ȘTIINȚIFIC
07.10.2021
07.10.2021
07.10.2021
Plan de masuri Reducere a absenteismului, 2021
07.10.2021
19.03.2020
11.02.2019
28.11.2018
REGULAMENTUL DE ACORDARE A BURSELOR ŞI A ALTOR FORME DE SPRIJIN MATERIAL PENTRU ELEVII I.P. CEEE
21.02.2018
INSTRUCȚIUNEA INTERNA CU PRIVIRE LA ELIBERAREA,EVIDENȚA ȘI PĂSTRAREA ACTELOR DE STUDII IN I.P. CEEE
29.11.2018
1. Invertarul Curricula 71420 Automatizarea proceselor tehnologice>
2. F.01.O.009 Materiale și componente pasive>
4. F.03.O.011 Măsurări electrice şi electronice>
5. F.04.O.012 Dispozitive electronice și microelectronice>
6. F.05.O.013 Masini si actionari electrice>
7. F.06.O.014_Analiza_si_sinteza_circuitelor_numerice>
8. F.07.O.015 Circuite integrate analogice si digitale>
9. F.08.O.016 Securitatea și sănătatea în muncă AI>
10. F.08.O.017 Economia ramurii>
11.S.02.O.047 Practica de inițiere în specialitate, AT>
12.S.02.O.048 Practica la calculator I>
13.S.02.O.049 Practica la calculator II>
14. S.04.O.050 Practica de instruire I>
15. S.05.O.018 Electronica industriala I>
16. S.05.O.019 Electronica industriala II>
17. S.06.O.051 Practica de instruire II >
18. S.07.O.020 Elemente si echipamente in automatizari>
19. S.07.O.021 Limbaje de programare>
20.S.07.O.022 – Proiectarea asistata de calculator>
21. S.07.O.052 Practica de specialitate; tehnologică , AT>
22. S.08.O.023_Sisteme cu dirijare automata>
23. S.08.O.024 Microprocesoare şi microcontrolere>
24. S.08.O.025 Tehnologia de constructie a aparatajului electric>
25. S.08.O.026_Automatizarea proceselor de productie in industrie>
26. S.08.O.053 Practica ce anticipează probele de absolvire, AT>
1. 061110 – Curriculumul specialitatii>
2. F.01.O.009 Materiale și componente pasive>
5. F.03.O.012 Dispozitive electronice.pdf>
6. F.04.O.013 Analiza si sinteza dispozitivelor numerice.pdf>
7. F.04.O.014 Circuite analogice si de conversie>
8. F.06.O.015 Arhitectura calculatoarelor>
9. F.07.O.016 Securitatea si sanatatea in munca>
10. P.02.o.001 Practica de montare>
11. P.04.o.002 Practica la calculator>
12. P.04.o.003 Practica de masurari electrice si electronice.pdf>
13. P.06.o.004 Practica de exploatare>
14. P.07.o.005 Practica tehnologica>
15. P.08.o.006 Practica ce anticipeaza probele de absolvire>
16. S.05.O.017 Sisteme de gestiune a bazelor de date>
17. S.05.O.018 Limbaje de programare.pdf>
18. S.06.O.019 Sisteme de operare.pdf>
19. S.07.O.020 Teoria si proiectarea retelelor de calculatoare.pdf>
20.S.07.O.021 Proiectarea asistata de calculator>
21. S.07.O.022 Microprocesoare si microcontrolere.pdf>
22. S.07.O.023 Tehnologia producerii si constructia calculatoarelor.pdf>
1. CURRICULUMUL_specialitatii_071410 APARATE RADIOELECTRONICE DE UZ CASNIC>
2.F.01.O.008 MATERIALE SI COMPONENTE PASIVE 10.03.2017>
3.F.02.O.009 ELECTROTEHNICA 10.03.2017.doc>
4.F.03.O.010 DESEN TEHNIC 10.03.2017>
5.F.03.O.011 DISPOZITIVE ELECTRONICE 10.03.2017>
6. F.04.O.012 MASURARI ELECTRICE SI ELECTRONICE 10.03.2017>
7.F.04.O.013 CIRCUITE ELECTRONICE 10.03.2017>
8.F.05.O.014 CIRCUITE DIGITALE 10.03.2017>
9. F.07.O.015 SECURITATEA SI SANATATEA IN MUNCA 10.03.2017>
10. P.00.O.001 PRACTICA DE MONTARE 10.03.2017>
11. P.00.O.002 PRACTICA LA CALCULATOR 10.03.2017>
12.P.00.O.003 PRACTICA DE MASURARI ELECTRICE SI ELECTRONICE 10.03.2017>
13.P.00.O.004 PRACTICA DE EXPLOATARE 10.03.2017>
14.P.00.O.005a Practica Tehnologica AE.doc>
15. P.00.O.006a Practica de Productie AE.>
16. S.05.O.016 SENSORI IN ELECTRONICA 10.03.2017>
17. S.06.O.017 BAZELE RADIOTEHNICII 10.02.2017>
18.S.06.O.018 MASINI ELECTRICE SI ACTIONARI 10.03.2017>
19. S.07.O.019 PROIECTAREA ASISTATA DE CALCULATOR 10.03.2017>
20. S.07.O.020 RADIORECEPTIE 10.03.2017.d>
21. S.07.O.021 TELEVIZIUNE SI SISTEME TV 10.03.2017>
22.S.07.O.022 TPCAE 1TEHNOLOGIA PRODUCERII SI CONSTRUCTIA AE 10.03.2017>
23. S.08.O.023 TESTAREDA SI DEPANAREA ECHIPAMENTULUI DE UZ CASNIC 10.03.2017>
1. f.01.o.009-componente_si_circuite_pasive-26.12.2016>
2.f.02.o.010-dispozitive_electronice-26.12.2016>
3.f.02.o.011-electrotehnica-26.16.2016>
4. f.03.o.012-circuite_digitale-26.12.2016>
5. f.03.o.013-desen_tehnic-26.12.2016>
6. f.04.o.014-masurari_electrice_si_electronice-26.12.2016>
7. f.04.o.015-circuite_electronice-26.12.2016>
8.f.05.o.016-sensori_si_traductoare-26.12.2016>
9. f.07.o.017-securitatea_si_sanatatea_in_munca-26.12.2016>
10. intentar_71440_electronica>
12. p.00.o.001_-practica_de_montare-_26.12.2016>
13. p.00.o.002_practica_de_calculator_11.01.2017>
14. p.00.o.003_-practica_de_masurari_electrice_si_electronice_-26.12.2016>
15. p.00.o.004_practica_de_exploatare_11.01.2017.pdf>
16.p.00.o.005_practica_tehnologica
17. p.00.o.006_practica_de_productie>
18. s.05.o.018-_electronica_industriala-_26.12.2016>
19. s.06.o.019-radiotehnica_-26.12.2016>
20. s.06.o.020-_electronica_de_putere_-26.12.2016>
21. s.07.o.021_-electronica_in_transport_auto-26.12.2016>
22. s.07.o.022-_proiectarea_sistemelor_electronice-_26.12.2016>
23. s.07.o.023-_televiziune_si_sisteme_tv-_26.12.2016>
24. s.08.o.024-teoria_informatiei_si_codarii-26.12.2016f>
25.s.08.o.025-_testarea_aparatajului_electronic-26.12.2016>
26. s.08.o.026-_modelarea_sistemelor_electronice_-_26.12.2016>
27. s.08.o.027-_tehnologia_producerii_si_constructia_ae-_26.12.2016>
1. CURRICULUMUL_specialitatii_71490 Teleradio comunicatii>
2. F.01.O.009 MATERIALE SI COMPONENTE PASIVE 17.03.2017>
3.F.02.O.010 ELECTROTEHNICA 17.03.2017>
4.F.03.O.011 DESEN TEHNIC 17.03.2017>
5.F.03.O.012 DISPOZITIVE ELECTRONICE 17.03.2017>
6. F.04.O.013 CIRCUITE ELECTRONICE 17.03.2017>
7. F.04.O.014 CIRCUITE DIGITALE 17.03.2017.doc>
8. F.05.O.015 MASURARI ELECTRICE SI ELECTRONICE 17.03.2017>
9. F.07.O.016 SECURITATEA SI SANATATEA IN MUNCA 17.03.2017>
10. P.00.O.001 PRACTICA DE MONTARE 17.03.2017>
11. P.00.O.002 PRACTICA LA CALCULATOR 17.03.2017>
12.P.00.O.003 PRACTICA DE MASURARI ELECTRICE SI ELECTRONICE 17.03.2017>
13.P.00.O.004 PRACTICA DE EXPLOATARE 17.03.2017>
14.P.07.O.005 TRC tehnologica>
15. P.08.O.006 TRC Practica de productie>
16. S.05.O.017 Retele de telecomunicatii si erarhii 17.03.2017>
17.S.05.O.018 Teoria transmisiunii informatiei 17.03.2017>
18. S.05.O.019 MEDII DE TRANSMISIUNE 17.03.2017>
19. S.06.O.020 Tehnici de comutatie 17.03.2017>
20. S.07.O.021 RADIOCOMUNICATII 17.03.2017>
1. CURRICULUMUL_specialitatii_071510 MIFC>
2.F.01.O.009 MATERIALE SI COMPONENTE PASIVE 10.04.2017>
3.F.02.O.003-Tehnologia frigului i elementele instalaiei frigorifice 10.04.2017>
4.F.02.O.010 DESEN TEHNIC 10.04.2017>
5.F.03.O.004 Electrotehnica 10.04.2017>
6. F.03.O.005 -Bazele frigorificii și hidraulicii 10.04.2017>
7.F.04.O.006 Mecanica teoretic 10.04.2017>
8.F.04.O.007 Dispozitive și circuite electronice 10.04.2017>
9. F.06.O.008 CIRCUITE DIGITALE 10.04.2017>
10. F.07.O.009 Securitatea și sntatea în muncă 10.04.2017>
11. P.00.O.001 Practica de montare 10.04.2017>
12.P.00.O.002 Practica la calculator 10.04.2017>
13.P.00.O.003 PRACTICA DE MASURARI ELECTRICE SI ELECTRONICE 10.04.2017>
14.P.00.O.004-Practica de exploatare 10.04.2017>
15. P.00.O.005 Practica de Productie 10.04.2017>
16. P.00.O.005 Practica Tehnologica 10.04.2017.>
17.S.04.O.010-PROIECTAREA-ASISTATA-DE-CALCULATOR-SolidWorks 10.04.2017>
18. S.05.O.011 Microcontrolere 10.04.2017>
19. S.06.O.012 Instalaii frigorifice 10.04.2017>
20.S.07.O.013 Fiabilitatea utilajului frigorific 10.04.2017>
21.S.07.O.014 Montarea și deservirea utilajului frigorific 10.04.2017>
22. S.07.O.015 Montarea și deservirea instalaiilor de climatizare 10.04.2017>
23.S.08.O.016-Testarea și depanarea instalaiilor frigorifice 10.04.2017>
24.S.08.O.017 Testarea i depanarea instalaiilor de climatizare 10.04.2017>
Calificarea: Tehnician-electrician (Program de Formare Profesională: Rețele electrice)
Termenul de studii: 2 ani
Programul formării profesionale prin învățământ dual este facilitat de existența unei baze materiale eficiente, incluzând spații educaționale existente în instituția de învățământ de profil și unitate economică în calitate de bază de practică.
Instituția de învățământ : Centrul de Excelență în Energetică și Electronică Fost Colegiul Politehnic Chișinău, anterior Colegiul Electromecanic | Unitatea economică: Î.C.S. Premier Energy SRL fosta Î.C.S. Red Union Fenosa S.A. Departamente: Gestiunea rețelelor; Operarea Rețelelor de tensiune înaltă, medie și joasă |
---|---|
Componenta teoretică: cunoașterea este abilitatea de a acționa | Componenta aplicativă: stagiu de practică în mediu real |
Termenul : 50% teorie | Termenul : 50% practică |
Profilul instituției de învățământ: · cadre didactice de specialitate cu stagii de perfecționare în cadrul companiei partener; · săli de studii, laboratoare, ateliere; · cantina, cămin, teren sportiv. | Profilul companiei partener: · specialiști calificați cu experiență în domeniu; · servicii specializate; centru de instruire; · echipament de protecție la locul de muncă. |
Beneficii pentru elevi: · metode de instruire centrate pe elev; · acces la servicii educaționale; · burse de studii, conform Regulamentului | Beneficii pentru elevi: · asistența calificată a practicienilor; · activități practice în mediu real; · salariu de ucenicie |
Condiții de admitere: · certificatului de studii liceale sau studii medii de cultură generală/ certificatului de calificare la specialități conexe meseriei inițiale · Alte prevederi/facilități conform Regulamentului de admitere. | Condiții de admitere: · Eseu motivațional; · Interviu (admis/respins); · 18 ani împliniți · apt din punct de vedere medical pentru cerințele specifice calificării pentru care se pregătește. |
Finalitate: · Diplomă de calificare · Suplimentul/certificat cu discipline studiate (continuarea studiilor la universități de profil) | Finalitate: · Angajarea în companie în cazul existentei posturilor vacante |
Adresa: Chișinău, str.Melestiu 12, Bloc de studii, cămin: sectorul Centru | Adresa: Chișinău, str.A.Doga, 4 |
Informații suplimentare: www.ceee.md | Informații suplimentare: www.gasnaturalfenosa.md |
Învățământul profesional tehnic dual este ”școala fără șomeri” și reprezintă o formă alternativă a învățământului profesional tehnic clasic. Înalt apreciat în țări europene precum Germania, Elveția sau Austria, învățământul dual este centrat atât pe necesitățile elevilor, cât și a angajatorilor. Acesta își propune să ofere șanse egale tuturor tinerilor de a îmbrățișa o profesie care să le aducă beneficii și satisfacție pe termen lung, indiferent de proveniența socială, iar angajatorilor le oferă acces la forță de muncă bine calificată, conform cerințelor.
Responsabilitățile de instruire și formare sunt partajate între cei doi parteneri duali – companie (locul de muncă și instruire practică) și școala profesională. Doar aprox. 30% din durata normativă a programului de instruire se desfășoară în instituția de învățământ, iar celelalte, aprox. 70%, în cadrul agentului economic, astfel accentul fiind pus pe instruirea practică, în condiții similare celor reale de muncă.
La absolvirea studiilor profesionale duale tinerii specialiști au locul de muncă aproape ”în buzunar”!
Tot ce trebuie să reușească pe parcursul studiilor este să demonstreze în fața companiei angajament și dibăcie în meseria sau specialitatea învățată. Practic, un elev care joi susține examenul de calificare, poate fi de luni un proaspăt angajat, cu un salariu bun, cu șanse de a avansa în carieră și cu siguranța zilei de mâine.
Programul de formare profesională 714110 Telecomunicații promovează ideia realizării unui învățământ de performanță – prin calitate în cadrul activităților de formare personală și profesională orientată în următoarele direcții:
Specialitatea Telecomunicații este în acord de colaborare cu întreprinderea SA Moldtelecom, pe parcursul a 2 ani de studii elevii paralel cu studiilor vor activa în cadrul întreprinderii la Serviciul suport tehnic și Serviciul suport client, avind salariu de ucenic și bursă acordată de către instituția de învățământ.
Tehnicianul de telecomunicații lucrează în unitățile care furnizează servicii de telecomunicaţii, instalează reţele şi asigură mentenanţa acestora, în unitățile de producţie a echipamentelor electronice pentru telecomunicații, în unitățile economice care produc montaje/subansamble/echipamente electronice pentru telecomunicații, și în unități economice specializate în întreținerea şi conectarea abonaților noi, la servicii de telecomunicații moderne ( comunicații mobile, internet, IPTV, telefonie fixă)
Principalele funcții majore îndeplinite sunt: planificarea activității zilnice proprii şi a echipei subordonate, menținerea unui mediu corespunzător de sănătate, securitate în munca şi prevenirea şi stingerea incendiilor, organizarea locului de munca propriu şi al subordonaților, întocmirea de documente specifice, asigurarea calității lucrărilor executate de el sau de echipa subordonată, realizarea programului de mentenanţă, realizarea activităților de instalare/ montaj echipamente, utilizează instrumente de proces, monitorizarea proceselor industriale, întreținerea instrumentelor/echipamentelor de proces, realizarea activităților de testare/verificare a echipamentelor/instrumentelor de proces.
Calificarea : tehnician telecomunicații
Durata studiilor: 2 ani – în baza absolvirii Școlii profesionale profil Operator suport tehnic sau deținător al diplomei de BAC
Specialitatea accesibilă atât pentru băieți cât și pentru fete.
Cu diploma obținută elevul are posibilitatea de a efectua studii superioare în domeniu.
Facilități pentru elevi:
– achitarea lunară a salariului de ucenicie, burse de studii;
– posibilitatea de a participa la concursul: Burse pentru performanțe în Învățământul dual, organizatorii Camera de Comerț și Industrie a RM și proiectul GIZ: Promovarea ÎPT pentru o economie verde.
Angajarea în compania partener, se face benevol, în cazul existenței locurilor vacante, iar absolvenții sunt liberi în conturarea traseului propriu profesional în baza calificării obținute (se pot angaja și în alte companii).
Nr d/o | Cod | Specialitatea | Buget | Contract |
1. | 21110 | Exploatarea sistemelor multimedia | 1 | 36 |
2. | 61110 | Calculatoare | 2 | 18 |
3. | 61230 | Rețele de calculatoare | 0 | 43 |
4. | 71310 | Electroenergetică | 0 | 16 |
5. | 71320 | Electromecanică | 4 | 5 |
6. | 71410 | Aparate radioelectronice de uz casnic | 4 | 40 |
7. | 71420 | Automatizarea proceselor tehnologice | 4 | 35 |
8. | 71430 | Comunicații poștale | 7 | 5 |
9. | 71440 | Electronică | 1 | 16 |
10. | 71480 | Tehnologi și rețele de telecomunicații | 0 | 40 |
11. | 71510 | Mașini, instalații frigorifice și sisteme de climatizare | 1 | 15 |
12. | 71570 | Metrologie și certificarea conformității | 5 | 5 |
* Concursul pentru locurile vacante se organizează pentru elevii, cu situatia scolară încheiată:
1) ai anului întâi de studii la programele de formare profesională tehnică postsecundară;
2) ai claselor a X – a de liceu, în condițiile în care diferențele de program nu depăsesc 6 unități de curs/discipline/module conform Planului de înväțământ pentru specialitatea respectivă.